« اعتماد ما به وسایل نیست، بلکه به کانون و مرکز قدرت است.اگر خواهی مثل ثواب شهدای کربلا را داشته باشی.. »

اگر زینب(س) نبود، اسلام سلیقه‌ای تبلیغ می‌شد

نوشته شده توسطمرادی 6ام آبان, 1394


معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) با بیان نقش حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی عاشورا گفت: به طور حتم اگر حضرت زینب(س) پیام‌رسان کربلا نبودند، اسلام به دست کسانی می‌افتاد که طبق سلیقه خود به تبلیغ آن می‌پرداختند.

اقدس خاتم الحسینی با بیان اینکه حضرت زینب(س) بعد از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مهمترین پیام‌رسان کربلا ونهضت اسلامی بوده اند، خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار در خطبه‌هایشان تلاش کرده‌اند خداوند، پیامبر(ص) و خاندانشان را به مردم بشناسانند.

خاتم الحسینی با بیان روایتی درباره سندیت رهبری حضرت زینب(س) بعد از به شهادت رسیدن حضرت ابا عبدالله(ع) تصریح کرد: وقتی که امام حسن عسکری(ع) از دنیا رفتند واز سوی شیعیان از امام زمان(عج) سؤال پرسیده شد که «بعد از امام حسن عسکری چه کسی رهبری شیعیان را بر عهده خواهد گرفت؟» پاسخ داده شد «از عمه جانم حکیمه خاتون»؛ آنها سؤال پرسیدند:«آیا تا به حال رهبری به دست زنان افتاده است؟» ایشان می‌فرمایند:« آری، ما کاری را انجام می‌دهیم که جدمان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا کردند ورهبری شیعیان را به دست حضرت زینب(س) دادند.»

وی ادامه داد: بنا بر روایت دیگری مبنی بر رهبری حضرت زینب(س) «عده‌ای خواستند به فرزندان اباعبدالله(ع) صدقه بدهند، اما ایشان با صراحت بیان داشتند -به فتوای عمه جانمان حضرت زینب(س) صدقه بر ما حرام است-».

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زینب(س) در هر برهه از زندگی نقش های مختلفی را ایفا می کردند، خاطر نشان کرد: نقش حضرت زینب(س) قبل از شهادت امام حسین(ع) در قالب آرامش دهنده محیط خانواده بوده است و ایشان این نقش را به خوبی ایفا کردند.

وی ایثار و ولایت مداری زنان ایرانی را الگو گرفته از حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس مادری که چهار فرزندش را در راه خدا داده بود، به محضر حضرت امام رفتند؛ این مادر نزد امام تک تک عکس فرزندانش را به امام نشان می دادند، به دومین عکس که رسید، اشک امام جاری شد، این مادر بزرگوار کار خود را متوقف کرده و گفت: فرزندانم شهید شده اند تا اشک شما را نبینیم؛ و این نشان دهنده ولایت مداری بانوان ایرانی به تبعیت از حضرت زینب(س) است.

خاتم الحسینی با تاکید بر لزوم فرمانبردای از ولایت فقیه اذعان کرد: بانوان امروزی باید مانند حضرت زینب(س) و مادران شهدا بصیرت خود را بالا برده و مواظب باشند وظیفه خود را در برابر امام زمان خود به خوبی انجام دهند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) ابراز امیدواری کرد: بانوان با شناخت صحیح از امام زمان و انجام وظایف محوله خود به نحو احسنت در پیشگاه حضرت زینب(س) رو سپید باشند.


منبع : یزد بانو



نظر از: سیما شيخ احمد لو [عضو] 

سلام مطلب مفيدي بود خدا كند كه ما هم بتوانيم رهرو خانم زينب باشيم ودختراني زينب وار وبا
بصيرت تربيت كنيم

1394/08/06 @ 21:00


فرم در حال بارگذاری ...