« برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیهااگر زینب(س) نبود، اسلام سلیقه‌ای تبلیغ می‌شد »

اعتماد ما به وسایل نیست، بلکه به کانون و مرکز قدرت است.

نوشته شده توسطمرادی 17ام آبان, 1394

 

به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها)امروز یکشنبه 25 محرم، روز شهادت امام سجاد علیه السلام، جلسه اخلاق با حضور حجت الاسلام اخوان در حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزدبرگزار شد .

حجت الاسلام اخوان درشان امام سجاد علیه السلام گفت: مظهر امید در کربلا حضرت سجاد علیه السلام است که همه عزیزانش به شهادت رساندند، خیمه هایشان را غارت کردند و زنها و کودکان را به اسارت بردند،پس دیگر باید همه چیز تمام شده باشد ولی خدا می گوید:اگر امید و توکل به من داشته باشید، همه چیز درست می شود و پیروزی از آن شماست.

اخوان با اشاره به داستان حضرت یوسف علیه السلام،ابراز داشت به غیر خدا تکیه نکنیم و قدرتمندانی که به قدرتشان تکیه کردند، برای آنها چیزی در بر ندارد.

استاد اخلاق در ادامه با توصیف کسانی که ایمان دارند ولی در لحظات سخت احساس ناامیدی می کنند، داستان حضرت مریم سلام الله علیها رابیان فرمود که خدا به مریم گفت: تو اهل عبادتی و مادر پیغمبر خدا هستی، ما تورا تنها نمی گذاریم.

 وی اظهار داشت: خداوند در رأس امور است، در مواقع سختی باید به خدا امید داشت، چرا که اعتماد ما به وسایل نیست بلکه به کانون و مرکز قدرت است و پیامبر با تکیه بر همین مرکز قدرت، اسلام را بسط و گسترش داد، همچنان که حضرت امام خمینی رحمة الله علیه نیز در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، با تکیه بر همین مرکز قدرت، ایران را به جمهوری اسلامی ایران،تبدیل کرد.

اخوان با گرامیداشت 13 آبان که یکی از رویدادهای آن تسخیر لانه جاسوسی است. باتوجه به کارشکنی های دشمن گفت: دشمن همیشه بوده و دشمن اصلی انسان گناه است که ریشه درونی آن غرایز نفسانی و ریشه بیرونی آن شیاطین جن و انس می باشد و انسان نباید بترسد مگر از گناهانش.

ایشان در پایان توصیه کردند که دعای خمس عشر، ادعیه صحیفه سجادیه و مفاتیح را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهند.



 


فرم در حال بارگذاری ...