« برگزاری جلسه اخلاق خاتم الحسینی در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیه یزداعتماد ما به وسایل نیست، بلکه به کانون و مرکز قدرت است. »

برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها

نوشته شده توسطمرادی 18ام آبان, 1394


به گزارش خبر گزاری مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد به مناسبت دهه ی آخر محرم،مراسم عزاداری باحضور استادان و مبلغان برجسته حوزه اقدس السادات خاتم الحسینی و هاجر رفیعی در مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها ،برگزارشد.

سخنرانی هاجر رفیعی با محوریت فلسفه وضو و نیت بود و نیت را یکی از ارکان اصلی برای شروع هرکاری دانست وی گفت: نیت بنده که خالص باشد کارها نیز رنگ و بوی خدایی می گیرد.عبد که باشی مطیع کلام مولامی شوی و با این نیت که هرچه انجام می دهی برای اطاعت محض از او می باشد، بنده خدا می شوی.

ایشان با بیان اعمال وضو واینکه هر جزئی از وضو فلسفه خاص خودش را دارد خاطر نشان کرد که چشم آینه دیدن جمال خداست وباید در کنترل انسان باشد.

در پایان وی به این نکته اشاره کرد که : اگر وضویی که می گیریم با علم باشد عبادت ما خالص برای خدا می شود. و در این مسیر باید از اهل بیت علیهم السلام کمک بگیریم.

در ادامه جلسه خاتم الحسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه 25 سوره شوری به بحث توبه پرداخت و گفت خدا کسی است که توبه را می پذیرد در حالیکه می داند بنده چه فعلی انجام داده است.

وی توبه را بازگشت به سوی خدا دانست و بیان کرد چند بازگشت داریم و اگر بخواهیم در بازگشت به عالم آخرت دچار مشکل نشویم می توانیم تحفه هایی به همراه داشته باشیم که از آن جمله رضایت حق برای حضرت عزراییل می باشد.یکی از این حقوق حق ائمه اطهار علیهم السلام است و به این معناست که اگر خمس مال را نپردازیم حق آنها رعایت نشده است.

ایشان بحث خود را با روضه ی حضرت علی اصغر علیه السلام به پایان رساند و تأکید کرد نام و یاد شش ماهه امام حسین علیه السلام تأثیرات بسزایی در زندگی ما دارد.



فرم در حال بارگذاری ...