موضوع: "خبر"

بررسی کتاب (از قران بپرس)

نوشته شده توسطمرادی 22ام آذر, 1394

 


خاتم الحسینی معاون حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها در جمع طلاب این مدرسه ضمن معرفی کتاب (از قران بپرس)طلاب را به مطالعه این کتاب ارزشمند دعوت کرده و فرمودند که سوال و جواب های این کتاب چون بر گرفته از کلام حق تعالی و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام است بسیار برای مخاطب جذاب خواهد بود

وی افزود در این کتاب صد و ده سوال مبتلا به مطرح و سپس با توجه به آیات و روایات به سوالات پاسخ های زیبایی داده شده است.
به عنوان نمونه یک سوال از این کتاب که چرا بعضی از همسران در فضای خانه و خانواده بر تلفن همراه و لپ تابشان رمز عبور می گذارند و اطرافیان را نسبت به این عمل حساس می کنند؟

برای پاسخ به این از 12 سوره حجرات ” یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیرا من الظن انَّ بعض الظن اثم"ای کسانی که ایمان آورده اید،از بسیاری از گمان ها بپرهیزید؛چرا که بعضی از گمان ها گناه است.استفاده شد .

در ادامه سخنی از امیر المومنین علیه السلام پیرامون پاسخ به این سوال مطرح شد . حضرت فرمودند:از گمان بد دوری کنید؛چون بد گمانی (اثر) عبادت را از بین می برد و گناه (انسان) را بزرگ می سازد.

در ادامه چگونگی مدیریت خانواده و این که مرد باید در برابر خانواده چه مسولیت بزرگی را ایفا نماید با توجه به آیه 6 سوره مبارکه تحریم پاسخ داده شده “یا ایها الذین آمنوا قو انفسکم و اهلیکم نارا…

و در پایان، سخنی از رسول اکرم ص در مورد اینکه چگونه خانواده هایمان را از آتش نگه داریم؟ بیان شد که ایشان می فرمایند : آنان را به آن چه خداوند دوست دارد وا دارید و از آن چه خداوند نهی فرموده است،نهی کنید.

 

 

 

برگزاری نمایشنامه زنجیر در آفتاب در حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها یزد

نوشته شده توسطمرادی 22ام آذر, 1394

به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها همزمان با اربعین حسینی نمایشنامه آفتاب درزنجیر،تعزیه ی ورود اسرای کربلا به کاخ یزید در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد . این مراسم با همکاری خوابگاه حضرت رقیه سلام الله علیها مدرسه و با حضور 21 نفر از طلاب و با نظارت فرهنگی مدرسه برگزار شد.

خاتم الحسینی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها ضمن بیانان این خبر افزود : تعزیه” یا “شبیه خوانی” یکی از عناصر ارزشمند در فرهنگ ایرانی شیعی است و از دیر باز جایگاه خاصی را در بیان ع شهادت امام حسین (ع) و یارانش نزد ایرانیان داشته است وی هدف از اجرای این تعزیه را احیای فرهنگ امربه معروف و نهی ازمنکر، زنده نگه‌ داشتن نهضت عاشورا و یاد و خاطره پیام‌آور کربلا حضرت زینب (س) عنوان کرد.

وی افزود این تعزیه علاوه بر نمایش دادن مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، مصیبت های وارده بر حضرت زینب(س) از کربلا تا خرابه شام و صبرواستقامت، ایستادگی و شجاعت ایشان را بیان می کند .

سرپرست گروه تعزیه، زهرا امیری نیز روند اجرای این نمایش را اینگونه بیان کرد :1ماه تحقیق و بررسی و نوشتن متن نمایشنامه و انتخاب بازیگران.تمرین10 روزه و و آماده سازی دکور .

خاتم الحسینی در پایان بیان داشت به مناسبت دهه اخر صفر برنامه تعزیه تحت عنوان آفتاب در زنجیر ،در این ایام ویژه دانش آموزان مقطع دبیرستان و طلاب مدارس استان ، و دانشگاه شهید مطهری ره برگزار خواهدشد .



نشست سیاسی و بصیرتی"حفظ انقلاب اسلامی باجلوگیری ازنفوذ دشمن "

نوشته شده توسطمرادی 26ام آبان, 1394

 



نشست سیاسی و بصیرتی “حفظ انقلاب اسلامی باجلوگیری ازنفوذ دشمن “درمدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد برگزار شد.

مدرسه علمیه حضرت زینب (س) نشستی راباموضوع حفظ انقلاب اسلامی باجلوگیری ازنفوذ دشمن به همت مسئولین مدرسه باحضور حجت الاسلام والمسلمین دکترجواد نصرالله پور کارشناس مهدویت وامام جمعه شهرستان ارزوئیه ،استان کرمان برگزارکرد.

حجت الاسلام نصرالله پور سخنان خودرا بارویکردی نسبت به گذشته ایران وانقلاب جمهوری اسلامی ایران آغازکرد وفرمود:سیاستمداران نظرات مختلفی درمورد علل انقلاب ایران بیان کرده اند ازجمله اینکه مردم ایران به خاطر شدت فقرو گرسنگی وفشارهای مالی انقلاب کردند ویااینکه بخاطرخفقان ودیکتاتوری که درکشورتوسط شاه حاکم بود دست به شورش زدند وانقلاب کردند .عده ای هم گفته اند: شوروی سابق وکمونیست عامل انقلاب درایران بودند که هیچ کدام ازاین موارد نمی تواند درست باشد .

وی با اشاره به آقای فهمی هویدی یکی ازدانشمندان مصری درکتاب خود “ایران من الداخل “علت انقلاب ایران را اینگونه بیان کرده است،گفت :اگربخواهید علت انقلاب مردم ایران را بدانید باید معنی ومفهوم چندواژه راخوب بفهمید:1-امام غایب 2-غیبت کبری 3-غیبت صغری 4- ولایت مطلقه فقیه به عنوان جانشین امام زمان درعصرغیبت . که دیدگاه درست همین است ، مردم ایران هرگزبخاطرنان وفشار وخفقان قیام نکردند، بلکه آرمانشان اسلام وحکومت مهدوی بوده است .

ادامه »

برگزاری مسابقات قرآنی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س)یزد

نوشته شده توسطمرادی 26ام آبان, 1394

 

به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد مسابقات قرآنی تبیان، نسیم، اشراق امروز در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با حضور پرشور طلاب مدرسه برگزار شد.

اقدس السادات خاتم الحسینی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در زمینه برگزاری این مسابقات قرآنی در سطح مدارس گفت: این مسابقات از طرف قم برگزار می شود و از جهتی که طلاب با قرآن آشنا شوند و در زمینه ترجمه،حفظ و تفسیر قرآن برنامه بسیار خوبی می باشد.

وی با اشاره به استقبال طلاب از مسابقات قرآنی اظهار داشت: اگر علی رغم انتخاب نفرات اول تا سوم مدارس هم ملاکی را برای برترین های بیشتری در مدرسه داشته باشیم، انگیزه طلاب برای شرکت در این مسابقات قرآنی بیشتر می شود.

خاتم الحسینی در ادامه به موضوعات مسابقات اشاره و بیان کرد: این مسابقات در سطوح مختلف برگزار می شود. مسابقه اشراق با موضوعیت حفظ موضوعی جزوه 1و2 اشراق وبا حضور 30 نفر از طلاب و مسابقه نسیم با محوریت ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و با شرکت 40 نفر از طلاب، و مسابقه تبیان شامل تفسیر سورهای حجرات،عنکبوت و یس با استقبال 60 نفر از طلاب برگزار شد.




وامروهم شورا بینهم/ برگزاری جلسات مشاوره در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد

نوشته شده توسطمرادی 26ام آبان, 1394


وامروهم شورا بینهم

به گزارش خبرگزاری مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزدجلسات مشاوره در حوزه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار می شود .

مشاورین مدرسه علمیه حضرت زینب(س) خانم ها سمیه برزگر، فاطمه اخوان ورضیه رئیسی می باشند.

سمیه برزگر دررابطه با ضرورت اجرای طرح مشاوره در مدارس علمیه گفت: مشاوره یک امر ضروری در مدارس علمیه می باشد که در آنجا ابتدا مشاوره اولیه صورت می گیرد واگر طلاب نیاز به ارجاع به پزشک یا روان شناس و… داشته باشند، مشاورین مدرسه آنها را پس از توصیه های اولیه به آنها ارجاع می¬دهند.

وی در ادامه به زمینه های مشاوره در مدرسه اشاره و بیان داشت: مشاوره در مدرسه بیشتر در زمینه های مشاوره تحصیلی، ارتباط مؤثر و خانوادگی انجام می¬گیرد.

برزگر بر لزوم تخصص مشاوران تأکید و تصریح کرد به دلیل نیاز طلاب به مشاوره، برگزاری دوره های تخصصی برای مشاوران جهت آشنایی با مسائل و علوم روز از ضرورت های این کار می باشد.