موضوع: "امام رضا علیه السلام"

زیارت امام رضا و از بین بردن غم و اندوه

نوشته شده توسطمرادی 20ام مرداد, 1395

 

از جمله مشکلات بشر امروز، افسردگی و دل مردگی است، افسردگی و دل مردگی ای که نمی دانند از کجا آب می خورد راستش را بخواهید مردم بعضی وقت ها فکر می کنند چون خیلی گرفتارند به خدا نمی رسند اما حقیقت این است چون به خدا نمی رسند خیلی گرفتارند. و برای رفع این گرفتاری و غم و اندوه به کارهای مختلفی از جمله روی اوردن به مواد مخدر در شکل های مختلف آن، گذراندن قسمتی از عمر خود را به خوش گذرانی پرداختن و… می پردازند. همه این کارها برای کاستن از این کسالت روحی است که فایده ای نداشته و حتی کار را بدتر می کند.

در آموزه های اسلامی چه آموزه هایی که از قران استفاده می شود و چه آموزه هایی که از روایات به دست می آید توجه به خدا و هر انچه در ارتباط با خدا می باشد باعث آرامش و شادابی می گردد.

امام باقر(ع) از قول پیامبر اسلام(ص) نقل می کند که پیامبر(ص) فرمودند:« به زودی پاره ای از تن من( کنایه از فرزند و عزیز پیامبر(ص) امام رضا(ع) است) در شهر خراسان دفن می شود، هیچ غم زده و دل افسرده ای نیست که او را زیارت کند، الا اینکه خداوند حزن و اندوه وی را از بین ببرد و هیچ گناهکاری نیست که او را در خراسان زیارت کند الا اینکه خداوند گناهش را ببخشد[1].

…………….

1- من لا یحضره الفقیه، ج2، ص349.1

 

گردآورندگان ،: بی بی زهرا میرفخرالدین - آرزو شریعتی