« برگزاری کرسی آزاداندیشی باموضوع " شئونات طلبگی " درمدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها | برگزاری نشست پژوهش درقرآن درمدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها باحضور حجت الاسلام حیدری کاشانی » |
برگزاری کرسی آزاداندیشی باموضوع " آداب تعلم " درمدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها
نوشته شده توسطمرادی 20ام آبان, 1394
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها رضیه رئیسی کرسی آزاداندیشی باموضوع آداب تعلم باحضور منصوره قیاسی مدیریت مدرسه علمیه حضرت زینب وجمعی ازاساتید مدرسه برگزارشد.
رضیه رئیسی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها هدف از برگزاری این کرسی را ارتقاء کیفیت کلاسداری به لحاظ آموزشی وپژوهشی بیان کرد.
سکینه ساروخانی از اساتید حوزه در ابتدای جلسه فرمود:استادبایدخودش لهل عمل باشد وهرقدر که سابقه تدریس داردبازهم بامطالعه به کلاس برود وزمانی ازکلاس را به مسائل اخلاقی وبیان حدیث بپردازد
منصوره قیاسی مدیرمدرسه درشروع سخنان خود فرمود:استادحوزه به لحاظ جایگاهش باید به تمام اعمالش توجه داشته باشد زیرا طلاب عملا اساتید را زیرنظردارند واگررفتار استادباگفتارش مطابقت نداشته باشد طلبه هم رشدنمی کند
سرکارخانم حسن پور معاون فرهنگی مدیریت استان ابرازداشت :بعضی ازاساتید اینطور بیان می کنند که اگربخواهیم حدیث یامطلب اخلاقی بگوییم وقت کلاسمان ازبین می رود چون درس ها سنگین است ،ولی درجواب باید گفت که اگر به خاطرخدا بحث اخلاقی یاحدیثی درکلاس بیان شود خداوند به وقت وفهم مطالب ما برکت می دهد واگرهم حدیثی آماده ندارید یک نکته اخلاقی که خودتان عمل می کنید رابیان کنید.
خانم مهدیه صادقی یکی دیگر ازاساتید حوزه اظهارداشت:اساتید باید به گونه ای عمل کنند که خروجی حوزه طلاب مبلغ وموفقی داشته باشد واین نتیجه نیازمند ترسیم چشم اندازی برای حوزه است،طبق سخن بزرگان هرانسان برای رشد به سه چیز نیازمنداست تهذیب ،تحصیل ،ورزش واگر هر کدام به تنهایی رشد کند فایده نداردوباید هرسه همزمان رشد کنندکه اگریکی بیش ازحد رشد کند ودیگری اهمیت داده نشود شبیه کاریکاتور است تا شکل واقعی ،الان درحوزه مقوله ورزش کمرنگ است وتقریبا مغفول مانده …
منصوره قیاسی درادامه سخنان خود فرمود:چشم انداز حوزه تربیت مبلغ است ،اهداف هردوره درحوزه تعریف شده است به عقیده بنده ولطف خدا وهمکاری اساتید دوسوم خروجی حوزه سخنران هستند،ورزش یاعلم به تنهایی نمی تواند طلبه بسازد ،درودیوارآدمساز نیست آنچه مارامی سازد تهذیب است ونیزهمه بزرگانی که به لحاظ تهذیب رشد کرده اند به اساتیدشان می شناسند ،نمی گویند فلانی مدیرش فلانی بوده است یامعاونش یا…اما اساتید اورامطرح می کنند ،استادشخصیت طلبه راشکل می دهد،استادان باید باهم تبادل نظرکنند که چطور طلاب رااصلاح کنندزیرا مدیر و معاون درحد یک یادوساعت رفت وآمدداردامااستادان هفته ای چندساعت روی طلبه ها کارمی کنند پس تآثیرگذاری آن هابیشتر است.
رضیه رئیسی درجمع بندی مطالب چنین اظهارداشت :استادنقش قابل توجهی دررشدطلبه دارداگراستاد به لحاظ علمی وعملی درسطح بالایی باشد وبه آنچه بیان می کند عامل باشد هم درتهذیب وهم تحصیل طلاب تآثیر فراوانی داشته باشد.
فرم در حال بارگذاری ...